Monday, November 25, 2013

ဘာဆက္လုပ္ၾကမွာလဲ


ၾသဂုတ္လ ၁၄ ရက္ေန႔ မနက္က ႐ုံးအလာ အိမ္ေလွကား အဆင္းမွာ ေျခေခ်ာ္က်တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ ေျခခ်င္း၀တ္ အထက္နားမွာ အက္သြားလုိ႔ ေက်ာက္ပတ္တီးစည္းၿပီး အိမ္မွာ တစ္လ နားလုိက္ရပါတယ္။ 


လူက နားေနေပမယ့္ စိတ္ကေတာ့ ပုံမွန္ ေျပးလႊားလႈပ္ရွားေနဆဲပါပဲ။ မနားခင္က သတင္းႀကီးေနတဲ့ျမန္မာဗီဒီယိုကားႏွစ္ကားကို နားေနေတာ့မွပဲ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြဘက္မွာလည္း အရင္လို ဆင္ဆာျပန္လုပ္ေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ ဂယက္ေတြက ပြက္ေလာညံေနပါၿပီ။

ျမန္မာပရိသတ္မ်ားက လက္မခံႏိုင္တဲ့ ဒီဗီဒီယိုဇာတ္ကား ႏွစ္ကားမွာ ပါ၀င္တဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းက ေမာင္နဲ႔ႏွမ၊ သားနဲ႔အမိ ၾကည့္လို႔မရေလာက္တဲ့ အခန္းေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၾကည့္ေနရင္းနဲ႔ ဒီအခန္းေတြ ျဖဳတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းမွာ ဘာမွ ထိခုိက္သြားတာ  မရွိဘူးလို႔ ခံစားမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဇာတ္လမ္း ဖန္တီးသူမ်ားကို အံ့ၾသမိပါတယ္။

အားေနတာဆိုေတာ့ တီဗီြခ်န္နယ္ ေပါင္းစုံကို ၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမ၀တီ Movie လိုင္းက ထုတ္လႊင့္သြားတဲ့ အေဖ့အရိပ္ ဆိုတဲ့ ဗီဒီယုိကား ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ဆိုးပါတယ္။ ဒါက ကားေဟာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမ၀တီက ထုတ္လႊင့္တာပါ။ အေဖ့အရိပ္မွာ အိမ္ေဖာ္ျဖစ္တဲ့ မိန္းကေလးကို သူေ႒းသားက ထုံးစံအတိုင္း မူးလာၿပီး လူႀကီးေတြ မရွိခိုက္မွာ သားမယားအျဖစ္ ျပဳက်င့္တဲ့ အခန္းပါ။ ကေလးမက လုံး၀ သေဘာတူဟန္ မျပပါဘူး။ ဟင့္ အင္း ေၾကာက္တယ္၊ ေမေမႀကီး ဆူလိမ့္မယ္ ဆိုတဲ့ စကားကုိသာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေျပာရင္း သူေ႒းသားရဲ႕ ေအာက္ကို ေရာက္သြားရွာတယ္။ သူေ႒းသားက အေပၚကေန ႀကိဳးစားေနတာကို ဆယ္စကၠန္႔ေလာက္အထိ ျပထားပါတယ္။

ျမန္မာကား ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ ဒီလို အခန္းမ်ဳိးကို တျခား တင္စားခ်က္နဲ႔သာ ျပၾကပါလ်က္ ပြင့္လင္းလာတဲ့ အေျခအေနကို အသုံးခ်ၿပီး ဒီလုိအခန္းမ်ဳိး ထည့္လာပုံ ရပါတယ္။ အိမ္ေဖာ္ မိန္းကေလး အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္သူက မုိ႔မုိ႔ျမင့္ေအာင္ ျဖစ္ၿပီး သူေ႒းသားက ေနမ်ဳိးေအာင္ပါ။ သက္ျပင္းသာ ႐ႈိက္လုိက္မိပါသည္။ ျမန္မာျပည္ တျပည္လုံး ျဖန္႔ၿပီးတဲ့အျပင္ ျမ၀တီ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကေတာင္ ျပေနၿပီပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ေျပာေတာ့ေကာ ဘာထူးေတာ့မွာလဲ။

ၾကည့္ေနက် အိမ္မက္ဆုံရာ က႑မွာ လႊင့္ထုတ္တဲ့ ေကာ္ဖီမစ္ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုကို ၾကည့္လိုက္ရပါတယ္။ မင္းသား၊ မင္းသမီး ခ်စ္ခန္းျပၿပီးေတာ့ မင္းသားက ေရငုပ္ေနရာကေန ဘြားခနဲ ေပၚလာပါတယ္။ ေနာက္တစ္ကဒ္က်ေတာ့ မင္းသားက အေပၚပိုင္း ဗလာက်င္း၊ ေအာက္က ေရကူးထားတဲ့ ေဘာင္းဘီနဲ႔ ေရကူးကန္ ေပါင္ေပၚမွာ ပက္လက္လွန္ ေနတာကို အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္က ကားရားခြ လုိက္တာကို ႏွစ္စကၠန္႔ေလာက္ ျမင္လိုက္ရပါတယ္။ ႐ုိက္ကူးတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာက ငွက္႐ုပ္ကေလးသာ ထုိးေတာ့ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္ေပါ့။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက ႏုိင္းႏိုင္းနဲ႔ ခ်မ္းခ်မ္းပါ။ ေကာ္ဖီမစ္ ေၾကာ္ျငာမွာ အမ်ဳိးသမီးက အမ်ဳိးသား အေပၚ ခြမျပရင္လည္း ဘာမွ မျဖစ္ေလာက္ပါဘူး။ “ေကာ္ဖီ” နဲ႔ “ခြ”တာလည္း ဘာမွ မဆိုင္ပါဘူး။ ေၾသာ္ . . . လြတ္လပ္ ပြင့္လင္းလာၿပီပဲ။ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ျပလို႔ ရေနၾကၿပီလား။

ျမင္လိုက္ရပါေသးတယ္။ ဘာေၾကာ္ျငာလည္းေတာ့ အေသအခ်ာ မမွတ္မိ။ သူက လႊင့္တဲ့အႀကိမ္လည္း နည္းပါတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ကိုေတာ့ မွတ္မိေနတယ္။ စိုင္းစုိင္းခမ္းလႈိင္ပါ။ ထုံးစံအတိုင္း ေၾကာ္ျငာသီခ်င္းေတြ ဆိုၾကရင္း ထုိင္ေနတဲ့ စိုင္းစိုင္းရဲ႕ ေပါင္ေပၚကို အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္က အားပါးတရ ထုိင္ခ်လိုက္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္သြားျခင္းပါ။ ေပါင္ေပၚထုိင္တာေလာက္ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးကြာလို႔ ေျပာၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္မ်ဳိးလည္း မေလွ်ာက္ထား တတ္ေတာ့ပါ။

ဒါေတြ ေတြ႕ရ ျမင္ရေတာ့ ဆင္ဆာက ဘာမွ မေျပာၾကေတာ့ဘူးလားလုိ႔ တီးေခါက္ၾကည့္ေတာ့ ဗီဒီယိုမ်ားမွာ အႀကံျပဳခ်က္သာေပးၿပီး လုပ္ျခင္း မလုပ္ျခင္းက သက္ဆုိင္ရာ ဒါ႐ိုက္တာမ်ား၊ ထုတ္လုပ္သူမ်ား တာ၀န္သာ ျဖစ္တယ္လို႔ ၾကားရပါတယ္။ ဆရာသမားမ်ား ႏွာေစးသြားၾကၿပီေပါ့။

ႏိုင္ငံျခားကားေတြမွာ မိသားစု ၾကည့္ေနရင္း မသင့္ေလ်ာ္တဲ့အခန္းေတြပါလာရင္ ေက်ာ္ပစ္လုိက္လို႔ ရပါတယ္။ “ေက်ာ္သူ ပါတယ္” ဆိုရင္ နားလည္ၾကပါတယ္။ ျမန္မာကားမ်ားမွာေရာ ေနာက္ဆိုရင္ “ေက်ာ္သူ ပါတယ္” လို႔ ေျပာၾကရေတာ့မလား။ (ေက်ာ္သူက ဘယ္ကားမွ မပါေတာ့ ပါဘူးဗ်ာ။ သူ႕ဘာသာသူ လူမႈေရး လုပ္ငန္းေတြသာ လုပ္ေနတာပါ။)

ဇာတ္လမ္းအရ လုိအပ္တယ္ဆိုရင္ အရင ္ျမန္မာဒါ႐ိုက္တာမ်ားက တင္စားခ်က္ ျပလုိက္႐ုံနဲ႔ ပရိသတ္ကို နားလည္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာ ပန္းအုိး က်ကြဲသြားတာမ်ဳိး၊ ပန္းကေလး တစ္ပြင့္ကို ေျခနဲ႔ တက္နင္းသြားတာမ်ဳိးေတြပါ။ အခုေတာ့ လုပ္မေနစမ္းပါနဲ႔ကြာ။ ဒဲ့ (တဲ့တိုး) ျပတာက ပိုၿပီး ထိေရာက္တယ္လို႔ ခံယူေနၾကၿပီ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္လာၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုတာလည္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားေတာ့မွာပါပဲ။

ဒီေတာ့ ဘာဆက္လုပ္ၾကမွာလဲ လို႔သာ ေမးလိုက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။

၀င္းၿငိမ္း
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ စာမ်က္ႏွာ (၃)
၁၄ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၃

1 comment:

  1. Rating system ေကာင္း ေကာင္း နဲ႔ viewer discretion advise/ parental warning ေတြ သာ စနစ္တက် လုပ္ပါ။ ပန္းအိုး က်ကြဲတာေတြ၊ လွ်ပ္စီး လက္တာေတြ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ၿငီးေငြ႕ လာလို႔ပါ။

    ReplyDelete