Sunday, November 24, 2013
Facebook အတြင္းမွ gentlemen ဟု ယူဆရသူမ်ား၏ gentlemen မဆန္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ား
Gentlemen ဆိုသည့္ အသံုးအႏႈန္းသည္ လူႀကီးလူေကာင္းဟု ေခၚဆိုသည္ကို အမ်ားစု သိရွိၿပီး ျဖစ္၍ အထူးတလည္ ေျပာဆိုေနရန္မလိုေသာ္လည္း လူႀကီးလူေကာင္းဟူသည္ မိမိလုပ္ကိုင္ေနေသာအလုပ္၊ မိမိပိုင္ဆိုင္မႈအဆင့္အတန္းႏွင့္ လံုး၀ပတ္သက္သည္ဟုဆိုၾကလွ်င္မူ ျငင္းဆိုရေပမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆို ေသာ္ လူႀကီးလူေကာင္းဟူသည္ အေပၚယံအသြင္အျပင္ ေကာင္းမြန္ေသာ လူႀကီးလူ ေကာင္းႏွင့္ အတြင္းစိတ္ ေျဖာင့္မွန္ေသာ လူႀကီးလူေကာင္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ သို႕ေသာ္ အတြင္းစိတ္ ေျဖာင့္မွန္ေသာ လူႀကီးလူေကာင္းကိုသာ လူႀကီးလူေကာင္းအစစ္အမွန္ဟု ေခၚဆိုထုိက္ေပသည္။
အေပၚယံ အသြင္အျပင္ေကာင္းမြန္ေသာ လူႀကီးလူေကာင္းျဖစ္ရန္မွာ မခက္ခဲလွေပ။ အမ်ိဳးအႏြယ္ သန္႕ျခင္း၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္တတ္ျခင္း၊ ေျပျပစ္ေသာ အမူအရာရွိျခင္း စသည္တို႕အျပင္ အမ်က္ေဒါသ ကို မေဖာ္ျပဘဲ ခ်ဳပ္တည္းထားတတ္ျခင္းဟူေသာ သိမ္းဆည္းမႈရွိလွ်င္ အေပၚယံ အမ်ိဳးအစား လူႀကီးလူ ေကာင္းျဖစ္ၿပီဟု ေခၚဆိုႏုိင္ေပၿပီ။ ဤသည္မွာ ျပင္ပကမၻာမွ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား၏ အဓိပၸာယ္သတ္မွတ္ ခ်က္မ်ားပင္။ facebook ေလာကမွ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ားကား profile အမွန္သံုးသည္။ အလုပ္အကိုင္၊ ပညာ အဆင့္အတန္းျမင့္သည္။ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ေကာင္းသည္။ ယဥ္ေက်းစြာ စကားေျပာဆို သည္။ အယူအဆတစ္စံုတစ္ရာ မတူပါက သူတစ္ပါးကို ယဥ္ေက်းစြာ တိုက္ခိုက္တတ္သည္။ သူတစ္ပါးက တိုက္ခိုက္လာလွ်င္လည္း ယဥ္ေက်းစြာ နာလိုခံခက္ ျပန္ေျပာတတ္သည္။ ထုိကဲ့သို႕ေသာ လူအမ်ိဳးအစားကို facebook ေလာကမွ အေပၚယံ လူႀကီးလူေကာင္းဟု ေခၚဆိုထုိက္မည္ထင္သည္။ ဤသည္ကား မိမိ၏ တစ္ကိုယ္ရည္ အေတြးအျမင္သာျဖစ္ပါသည္။
အတြင္းစိတ္ ေျဖာင့္မွန္ေသာ လူႀကီးလူေကာင္းအျဖစ္ကိုကား ေတာ္ရုံလူ မရႏုိင္ေပ။ အၾကင္သူသည္ အေပၚယံအားျဖင့္ ေဆြႀကီးမ်ိဳးႀကီးထဲက ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မည္၊ အ၀တ္အစားမွာလည္း ေတာ္စြ ေလ်ာ္စြ ၀တ္ခ်င္ ၀တ္မည္၊ သုိ႕ရာတြင္ အတြင္းစိတ္သေဘာမွာမူကား ဇမၺဴရစ္ေရႊစင္ႏွင့္ ပမာႏႈိင္း၍ ရေလာက္ ေအာင္ ေကာင္းျမတ္ေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားရွိလွ်င္ ထိုသူသည္ အတြင္းစိတ္ေျဖာင့္မွန္ေသာ လူႀကီး လူေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဤမွ်ႏွင့္ေတာ့ လူႀကီးလူေကာင္းစာရင္းမ၀င္ေသး။ တည့္မတ္ႀကံ့ ခိုင္ေသာ စိတ္ဓာတ္ရွိျခင္း၊ အခါခပ္သိမ္းမွန္ေသာ စကားကိုဆိုျခင္း၊ တစ္ဖက္သားအေပၚတြင္ မတရားျပဳဖို႕ ရြံ႕ရွက္ျခင္း၊ ကိုုယ့္သိကၡာကိုယ္ေစာင့္စည္းျခင္း၊ ေသးေသးႏုပ္ႏုပ္ မလုပ္တတ္ မႀကံတတ္ျခင္း၊ ၾကင္နာ သနားတတ္ျခင္း၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားထားျခင္း စေသာ အရည္အခ်င္းမ်ား အျပည့္အ၀ပါရွိပါမူ အျပည့္အ၀ လူႀကီးလူေကာင္းျဖစ္ၿပီဟု ေျပာႏုိင္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ လူႀကီးလူေကာင္းအမ်ိဳးအစားသည္ လူခ်မ္းသာ ပညာတတ္အသုိင္းအ၀ိုင္းတြင္သာ အၿမဲရွိလိမ့္မည္ဟု မဆိုႏုိင္ေပ။ ဆင္းရဲသား အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္လည္း ထိုကဲ့သို႕ ျမင့္ျမတ္သည့္ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား ေပၚထြက္လာေလ့ရွိပါသည္။
Facebook ေလာကတြင္လည္း ထိုကဲ့သို႕ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ားစြာ ရွိပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ေတာ့ သိပ္ႀကံဳ ဆံုဖူးျခင္းမရွိ၍ ယခုအထိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ မရွိေသးဟုသာ ဆိုရေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္ အပါအ၀င္ ကၽြန္ေတာ့္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ facebook user မ်ားသည္ ပထမအမ်ိဳးအစား လူႀကီး လူေကာင္းမ်ားျဖစ္ေအာင္သာ အားထုတ္ေနၾကသည္ကို ၀မ္းနည္းဖြယ္ေတြ႕ရွိေနရပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ပါနည္း။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ အေပၚယံကိုသာ ပိုမို မက္ေမာတြယ္တာတတ္ေနၾကၿပီေလာ။ အတြင္းစိတ္ျဖဴ စင္မႈ၊ သူတစ္ပါးအား စာနာမႈ၊ မိမိႏွင့္ စကားေျပာေနသူကို လူႀကီးလူငယ္မေရြး ေလးစားစြာ ဆက္ဆံမႈ၊ လူငယ္မ်ားႏွင့္ မိမိထက္ ပညာနိမ့္ပါးသူမ်ား၏ အျမင္မ်ားကို ေလးစားစြာ လက္ခံေပး၍ အျမင္မတူျခင္း တစ္စံုတစ္ရာရွိလွ်င္လည္း ေရးသားသူ စိတ္အနာတရမျဖစ္ေအာင္ ေစတနာျဖင့္ ယဥ္ေက်းစြာ ေဆြးေႏြးမႈ၊ မိမိအား ဆဲဆိုတုန္႕ျပန္လာပါက ထိုကဲ့သုိ႕ အျပဳအမူကို လက္မခံႏုိင္ေၾကာင္း ယဥ္ေက်းစြာ ျပန္ေျပာမႈ စေသာ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ျခင္း အစစ္အမွန္မ်ားကို မေတြ႕ရဘဲ မိမိႏွင့္ အျမင္မတူညီရုံမွ်ကေလးႏွင့္ သူမ်ားေနာက္ကြယ္တြင္ ထိုသူ သိကၡာတစ္စံုတစ္ရာက်ဆင္းေအာင္ ၀ါဒျဖန္႕ခ်ိေနမႈ၊ မိမိကိုယ္တိုင္ မိမိကို လာေရာက္ဆက္ဆံပါက မႀကိဳက္သည့္ အခ်က္မ်ားကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ အလွ်င္းမရွိဘဲ သူတစ္ပါးစိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ စိတ္လုိက္မာန္ပါ အားတက္သေရာ လုပ္ေဆာင္ေနမႈ အစရွိသည့္အရာ မ်ားကိုသာ တြင္တြင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္ကို စိတ္ပ်က္ဖြယ္ေတြ႕ေနရသည္။
အသိမၾကြယ္ေသးသည့္ လူငယ္မ်ား၊ ပညာႏုံနဲ႕သူမ်ားက ထိုကဲ့သို႕ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္ကို ခြင့္လႊတ္ နားလည္ ေပး၍ရေသာ္လည္း ပညာတတ္၊ ေယာက်ာ္းရင့္မာႀကီးမ်ား ( မိန္းကေလးမ်ား လုပ္ေဆာင္သည္ကို မေတြ႕ရသလာက္ရွားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မေတြ႕၍လည္း ျဖစ္မည္ ) ၊ ျပင္ပေလာကတြင္ လူႀကီးလူေကာင္း မ်ားျဖစ္သည္ဟု ယူဆရသူမ်ားက ထုိကဲ့သို႕ လုပ္ေဆာင္ေနၾကျခင္းကိုမူ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ ေနရပါ သည္။ ျပင္ပ လူျမင္ေသာ ေနရာတြင္သာ လူႀကီးလူေကာင္းအျဖစ္ ခံယူမည္။ လူခ်င္းမျမင္ရေသာ အင္တာနက္ ေလာကႀကီးထဲတြင္ ထိုကဲ့သို႕ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္စရာမလုိဟု မိတ္ေဆြတို႕က သတ္မွတ္ လိုက္ၾကၿပီေလာ။ မိတ္ေဆြတို႕က အသိမၾကြယ္ေသးသူမ်ားကို လူႀကီးလူေကာင္းဆန္သည္ဟု ယူဆရေသာ စကားလံုးတို႕ျဖင့္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း တိုက္ခိုက္ေျပာဆိုေနေသာ္လည္း မိတ္ေဆြတို႕၏ အတြင္းစိတ္ ပံုရိပ္တို႕ကို မိတ္ေဆြတို႕ သံုးႏႈန္းသြားေသာ စကားလံုးတိုင္းက ထင္ဟပ္လ်က္ရွိေနသည္ကို သတိထား တတ္သူတိုင္း ျမင္ႏုိင္ပါသည္။
Facebook ေလာကကို ျပင္ပ လူမႈကြန္ယက္အစစ္အမွန္အျဖစ္ ယူဆၾကည့္ၾကမည္။ လူတစ္ဦးစီ၏ wall မ်ားသည္ ထိုသူတို႕၏ ေနထိုင္ရာအိမ္မ်ားကို ကိုယ္စားျပဳသည္။ လူတစ္ဦးစီ၏ တင္ထားေသာ post မ်ားေအာက္ရွိ comment မ်ားေနရာသည္ ထိုသူ၏ ရင္းႏွီးေသာ ပတ္၀န္းက်င္ကို ကိုယ္စားျပဳသည္။ လူတစ္ဦးကို မိမိေဆာင္းပါးတြင္ tagging လုပ္ျခင္းသည္ မိမိေရးသားခ်က္မ်ားကို ေ၀ဖန္ေပးရန္ မိမိ၏ အိမ္သို႕ ဖိတ္ေခၚျခင္းမည္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာပါေတာ့မည္။ မိတ္ေဆြတို႕သည္ ျပင္ပတြင္ သူတစ္ပါးအိမ္သို႕ သြားလည္ဖူးၾကမည္သာ။ အိမ္ရွင္ႏွင့္ စကားစျမည္လည္း ေျပာဆိုဖူးၾကမည္ သာ။ ဧည့္သည္အျဖစ္ သူတစ္ပါးအိမ္သို႕ သြားေရာက္ေနစဥ္ အိမ္ရွင္ႏွင့္ သေဘာမတူသည္ရွိခဲ့ေသာ္ မိတ္ ေဆြတို႕သည္ အိမ္ရွင္ကို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစရန္ ျပန္လည္ ျငင္းခံုၾကပါ၏ေလာ။ ျပန္ျငင္းခံုသည္ဟု ေျဖေသာ မိတ္ေဆြသည္ ကၽြန္ေတာ့္ေဆာင္းပါးကို ဆက္လက္မဖတ္ရႈေတာ့ရန္ တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ ေဆာင္းပါးသည္ gentlemen မ်ားကိုသာ ေဆြးေႏြးထားေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္ေန၍ပင္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ ထပ္ေျပာပါမည္။ ကိုယ္ႏွင့္ မခင္ေသာ သူတို႕၏ ေဆြးေႏြးပြဲသို႕ မည္သူမွ် ဖိတ္ေခၚျခင္း မျပဳဘဲ အိမ္ရွင္ကို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ အတင္း၀င္ေရာက္ျငင္းခံုျခင္းကို လူႀကီးလူေကာင္းတို႕ လုပ္ၾကပါ၏ေလာ။ လုပ္သည္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္မေျပာလိုေတာ့ၿပီ။ လူႀကီးလူေကာင္းဟု ယူဆထား ေသာ မိမိတို႕၏ အျပဳအမူမ်ားကို လူမႈကြန္ယက္တြင္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ၾကပါ။ ကိုယ့္အေတြး ႏွင့္ ကိုယ္ လူႀကီးလူေကာင္း ဆက္လက္ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ မိမိႏွင့္ အုပ္စုတူသူမ်ား၏ လူႀကီးလူေကာင္းဟု သတ္မွတ္ျခင္း ကိုလည္း ဆက္လက္ခံရႏုိင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုသို႕ သူမ်ား post တုိင္း ငပြႀကီး လုပ္ေနသူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ မိတ္ေဆြႏွင့္ အျမင္မတူသူမ်ားကျဖင့္ လူႀကီးလူေကာင္းဟု မသတ္မွတ္ေပးႏုိင္မည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္ပါသည္။
တစ္ေန႕သ၌ အထက္တန္းစားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီး တစ္ေယာက္ႏွင့္ လူငယ္တစ္ေယာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားၾကစဥ္ ဖိနပ္ထူထူႀကီးႏွင့္ အကၤ်ီပြႀကီး ၀တ္ထားေသာ လယ္သမားႀကီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႕ၾက၍ လူႀကီးျဖစ္သူက ေဖာ္ေရြစြာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သကာ အာလာပ သလႅာပ စကားေျပာၿပီးမွ ခြဲခြာ သြားၾက၏။ လယ္သမားႀကီး မ်က္ကြယ္သို႕ ေရာက္ေသာအခါ လူငယ္က ဤမွ်ေလာက္ လူရည္လူေရာင္ ညံ့ဖ်င္းသူတစ္ေယာက္ႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္ရသည္မွာ မရွက္ပါသေလာဟု ေမး၏။ ဤတြင္ လူႀကီးျဖစ္သူက “ ဘာလဲကြဲ႕။ မင္းက ဖိနပ္ထူထူႀကီးနဲ႕ အက်ၤီပြႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး လူရည္လူေရာင္ မရွိဘူးလို႕ ေျပာသလား၊ ငါက ဖိနပ္ထူႀကီးနဲ႕ အက်ၤီပြႀကီးကို ႏႈတ္ဆက္တာ မဟုတ္ဘူးကြဲ႕၊ အထဲက လူကို ႏႈတ္ဆက္တာ၊ အဲ့ဒီ အက်ၤီပြႀကီးထဲက လူကေလ တကယ့္ အရည္အခ်င္းကို ခ်ိန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ခ်ိန္ခြင္တစ္ဖက္မွာ မင္းရယ္၊ ငါရယ္ ၊ ငါတို႕လို လူမ်ိဳးေတြ ဆယ္ေယာက္ထည့္၊ သူ႕ဘက္ကေတာင္ ေလးလိမ့္ဦးမယ္ ေမာင္ေရ႕၊ ဘာမွတ္ လို႕လဲ” ဟု ျပန္ေျပာေလသည္။ အေၾကာင္းမူကား ၄င္းလယ္သမားႀကီးမွာ အေနစုတ္ေသာ္လည္း အတြင္း စိတ္ေျဖာင့္မွန္ေသာ လူႀကီးလူေကာင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုလူႀကီးက သိႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ေန၍ပင္။
လူမႈကြန္ယက္တြင္ အေပၚယံလူႀကီးလူေကာင္း ေပါမ်ားပါသည္။ အတြင္းစိတ္ေျဖာင့္မွန္ေသာ လူႀကီးလူ ေကာင္းမ်ား ယေန႕ထက္တိုင္ ကၽြန္ေတာ့္ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ရွားပါးေနဆဲျဖစ္သည္။ အယူ၀ါဒမတူလွ်င္၊ မိမိႏွင့္ စိတ္မတည့္လွ်င္ ထိုသူကို ၀ိုင္းတိုက္ခိုက္ဖို႕ ၀န္မေလးတတ္ၾက။ သူမ်ား wall မ်ားသို႕ က်ဴးေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ကာ ထိုသူ မႀကိဳက္ေလာက္သည့္ စကားလံုးမ်ားကိုလည္း ဆင္ျခင္မႈမရွိေရးရန္လည္း တြန္႕ဆုတ္ ျခင္းမရွိၾက။ အိမ္ရွင္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစရန္ ေခ်ာင္ပိတ္တိုက္ခိုက္ျခင္းတို႕ လုပ္ေဆာင္ရန္လည္း အားတက္သေရာရွိၾကေပသည္။ ထိုအျဖစ္မ်ိဳးကို ျမင္ေနရသည္မွာ စိတ္ကုန္လွေသာေၾကာင့္ ယခုေဆာင္း ပါးကို ေရးသားျခင္းပင္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေဆာင္းပါးသည္ မိမိႏွင့္ တိုက္ရုိက္ထိသြား၍ block ၊ unfriend လုပ္သြားလည္း ခံရုံသာ။ မိမိေဆာင္းပါးဖတ္၍ တစ္စံုတစ္ေယာက္ အျမင္ေျပာင္းလဲသြားသည္ဆိုခဲ့လွ်င္ မိမိေရးရက်ိဳးနပ္ေပၿပီ။ မိတ္ေဆြမ်ားကို အတြင္းစိတ္ေျဖာင့္မွန္ကာ စာနာတတ္ေသာ လူႀကီးလူေကာင္း အစစ္အမွန္မ်ားအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ပညာရွာဆဲ အသိဥာဏ္မၾကြယ္ေသးသည့္ လူငယ္တို႕က ေလးစားလိုလွပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆႏၵမ်ား ျပည့္စံုပါရေစဟု လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ဆုေတာင္းလုိက္ရပါ ေတာ့သည္။
စာၾကြင္း။ ။ မိမိကိုယ္တိုင္ ဒုတိယအမ်ိဳးအစား လူႀကီးလူေကာင္းျဖစ္ရန္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ႀကိဳးစားအား ထုတ္ေနရေသာ သူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေဆာင္းပါးဖတ္၍ အေတြးတစ္စံုတစ္ရာ ရရွိ သြား သည္ဆိုလွ်င္ပင္ ေရးရက်ိဳးနပ္ပါၿပီ။ ေဆာင္းပါးရွိ အခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္မ်ားကို ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း ေရးသားေသာ “ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ပါေစ” ေဆာင္းပါးမွ ရယူထားပါသည္။
မိတ္ေဆြမ်ားကို ထာ၀စဥ္ ခ်စ္ခင္ေလးစားလ်က္
ကိုရူပ
Today Myanmar
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment