ထို႔အတူ ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
ေဖာ္ေဆာင္ေရး ဗဟိုေကာ္မီတီ အဖြဲ႔ႏွင့္အတူ လုပ္ငန္း ေကာ္မတီကိုလည္း
ဖြဲ႕စည္း ခဲ့ပါသည္။ ထိုလုပ္ငန္း ေကာ္မီတီကို ေအာက္ပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖင့္
ဖြဲ႕စည္း လိုက္ပါသည္။
(က) ေဒါက္တာ စိုင္းေမာင္ခမ္း ဒုတိယ သမၼတ ဥကၠဌ
(ခ) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး စိုး၀င္း ဒုတိယ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဥကၠဌကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ (ၾကည္း)
(ဂ) ဦးေအာင္မင္းျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး ဒုတိယဥကၠဌ
(ဃ) ဦးသိန္းေဇာ္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဒုတိယဥကၠဌ
(င) ဦးအုန္းျမင့္ျပည္ေထာင္စု၀င္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(စ) ဦးစိုးသိန္းျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဆ) ဦးေဇာ္မင္းျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဇ) ဦးသန္းေဌးျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(စ်) ဦးခင္ရီျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ည) ဦး၀င္းထြန္းျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဋ) ဦးခင္ေမာင္စိုးျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဌ) တိုင္းေဒသၾကီးသို႔မဟုတ္ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ား အဖြဲ႕၀င္
(-) တိုင္းမွဴးမ်ား၊--------------------------------------------------------------------------- အဖြဲ႔၀င္
(ဎ) ဗို္လ္ခ်ဳပ္ေဇာ္၀င္းဒုတိယ၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဏ) ဦးထြန္းထြန္းဦးဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္ အဖြဲ႕၀င္
တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီ သည္ျငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာ တူညီခ်က္ ရ ရွိေရးကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ေအာက္ပါတာ၀န္မ်ားကိုေဆာင္ရြက္ရမည္-
(က) ျပည္နယ္အဆင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးျခင္း
(၁) နွစ္ဦးနွစ္ဖက္ ပစ္ခတ္ တိုက္ခိုက္မွဳ ရပ္ဆိုင္းေရး။
(၂) နွစ္ဖက္ သေဘာ တူညီမွဳ ညိွနွုိင္း ရရွိထားသည့္ သတ္မွတ္ေနရာ မ်ားတြင္ ေနထိုင္ေရး၊
(၃) သတ္မွတ္ေနရာမွ အပ အျခားေဒသသို႔ လက္နက္ျဖင့္သြားလာျခင္းမျပဳေရး၊
(၄) ဆက္ဆံေရး စခန္းကိုနွစ္ဖက္ သေဘာတူေသာ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ေနရာ၌ လက္နက္ မပါထားရွိေရး၊
(၅) ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးေရး အဖြဲ႕နွင့္ေဆြးေႏြးရန္ အတြက္ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕တရား၀င္ ဖြဲ႕စည္းေပးရန္နွင့္ ေဆြးေႏြးမည့္ အခ်န္နွင့္ ေနရာတို႔ကို ညိွနွုိင္းေရး။
(ခ) ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးျခင္း
(၁) ျပည္ေထာင္စုအတြင္း အျမဲအတူ တစ္ကြ ပူးေပါင္း ေနထိုင္ေရး၊
(၂) ျပည္ေထာင္စု မျပိဳကြဲေရး၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုး ညီညြတ္ေရးမျပိဳကြဲေရးနွင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တ့ံခိုင္ျမဲေရးတို႕ကိုသေဘာတူေရး၊
(၃) စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ာကိုဥပေဒနွင့္အညီနွစ္ဖက္ပူးတြဲ၍ တရား၀င္ေဆာင္ ရြက္ေရး၊
(၄) မူးယစ္ေဆး၀ါးနွင့္စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာေဆး၀ါးမ်ားတိုက္ဖ်က္ေရးအားပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ေရး၊
(၅) ပါတီထူေထာင္၍ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ေရး၊
(၆) ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥေဒအားလက္ခံရန္နွင့္ျပင္ဆင္လိုသည့္ကိစၥမ်ားရွိကလႊတ္ေတာ္အတြင္း၌အမ်ား သာ အမ်ားသေဘာတူဆႏၵနွင့္အညီေဆာင္ရြက္ေရး၊
(၇) ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ဥပေဒေဘာင္အတြင္းသို႔အျပီးအပိုင္၀င္ျပီးဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနွင့္အညီ တန္းတူညီတူေနထိုင္၊သြားလာ၊လုပ္ကိုင္၊စားေသာက္ေရး၊
(၈) ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္အညီတစ္ခုုတည္းေသာလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕စည္း အျဖစ္အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကိုညိွနွုိင္းေဆာင္ရြက္ေရး။
ျပည္ေထာင္စုျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီ၏ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကိုျပည္ေထာင္စုျငိမ္းခ်မ္း ေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးဗဟိုေကာ္မတီသို႔အခ်ိန္နွင့္တစ္ေျပးညီတင္ျပရန္ျဖစ္သည္။ ဤသည္ျပည္တြင္း ျငိမ္းခ်မ္း ေရးအတြက္ အစိုးရသည္ မူခ်ျပီး တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္း (၁၃)ဖြဲ႔မ်ားအား အပစ္အ ခတ္ရပ္စဲ ေစခဲ့ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္လည္း အစိုးရအေပၚ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ျဖင့္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ ျပည္နယ္သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို လက္မွတ္ ေရးထိုးသည့္အျပင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ပါသေဘာ တူညီခ်က္မ်ားလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ပါသည္။
ဤကဲ့သို႔တဖြဲ႔ခ်င္းအလိုက္လက္မွတ္ေရးထိုးျပီးကာမွအစိုးရသည္ျပီးခဲ့သည့္ၾသဂုတ္လမွစျပီး၄င္းတို႔၏ေပၚလစီသစ္ျဖင့္ထပ္မံေျပာင္းလဲလာခဲ့ျပန္ပါသည္။ထိုေပၚလစီသစ္မွာျပည္ေထာင္စုအဆင့္၌ အခ်က္သံုးခ်က္ရွိပါ သည္။
(က) တျပည္လံုးအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထိုးျခင္းႏွင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္း။
(ခ) ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ မူေဘာင္ညွိႏွဳိင္းျခင္းႏွင့္
(ဂ) ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပျခင္းဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ဤေနရာတြင္ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာ ျပည္နယ္အ ဆင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထိုးထားျခင္း ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ေဘာတူညီ ခ်က္ မ်ားမွာ တရားမ၀င္ ျပီးေလာ။ လူႀကီးလူေကာင္းျဖင့္ သေဘာတူခဲ့သည့္ အေကာင္အထည္ေဖၚျခင္း မရွိသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္သေဘာ တူညီခ်က္မ်ားသည္ အခ်ီးႏွီးလား ဟူ၍ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
ပိုျပီးစဥ္းစားလာရသည္မွာ အစိုးရသည္ ဘာေၾကာင့္မပြင့္လင္းသနည္း။ ယခင္သေဘာတူညီခ်က္မ်ားသည္ အပစ္အ ခတ္ရပ္စဲေရး တခုထဲကိုသာ လိုခ်င္သည္ဟု ဆိုလာသည္မွာ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္း။
အစိုးရ၏ မပြင့္လင္း မွဳသည္လိမ္လည္ရာက်ေရာက္ေနပါသည္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္က ပထမအႀကိမ္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကိုလည္း ေနာက္ဆံုး တြင္အစိုးရသည္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (Border Guard Force) အသြင္ အတင္းလက္ခံေစျခင္းျဖင့္ အပစ္အ ခတ္ရပ္စဲ ေရးကိုဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ပါသည္။
အစိုးရဖ်က္ပစ္လိုက္သည့္အခ်ိန္တြင္ တိုင္းရင္းသားတပ္ဖြဲ႔မ်ားမွ တခ်ဳိ႔အစိပ္အပိုင္းသည္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ျဖင့္ ကြဲထြက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ကခ်င္၊ ကယား၊ ရွမ္း၊ ကိုးကန္႔၊ ကရင္ စသည့္ အဖြဲ႔အစည္း မ်ားမွ တပ္ဖြဲ႔တခ်ုိ႔(BGF) တပ္ဖြဲ႔အျဖစ္အသြင္ေျပာင္းသြားခဲ့ပါသည္။ ပေလာင္ဆိုလွ်င္ လံုး၀လက္နက္ခ် ခဲ့ရသည္အထိ လက္နက္သိမ္းျခင္းခံ လိုက္ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလိုခ်င္ေသာ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွ တက္လာေသာ အစိုးရ သစ္၏ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး နည္းဗ်ဴဟာသစ္တြင္လည္း ထပ္မံျပီးအပစ္အခတ္ရပ္စဲျပန္ပါသည္။ ဤ သည္ (၁၉၉၄)ခုႏွစ္က အားနည္းခဲ့ေသာ နည္းဗ်ဴဟာအား ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ထပ္မံေဖၚေဆာင္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ယူ ဆဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ- ေပၚလာေနခဲ့ပါျပီး။ ဒုတိယအႀကိမ္ အပစ္ရပ္ပြဲတြင္လည္း အစိုးရသည္ မပြင့္ လင္းခဲ့ျပန္ေၾကာင္း ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ုိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ (UNFC) အဖြဲ႔မွအရာရွိႀကီးမ်ား ကသံုးသပ္ေနပါသည္။
အစိုးရ၏မပြင့္လင္းမွဳသည္ တကယ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုျဖင့္ တိုင္းရင္း သားလက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားအား ေခ်မွဳန္းသည့္နည္းမ်ားထဲမွ အစိပ္စိပ္အမႊာမႊာ ကြဲသြားေစရန္နည္း သ႑ာန္ အဆင့္ဆင့္ ျဖင့္က်င့္ၾကံေနျခင္းသာ ျဖစ္ဖြယ္ရွိသည္ဟုျမင္လာေနၾကပါသည္။ ေနာက္ဆံုးရရွိခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ သေဘာ တူခ်က္မ်ားသည္ပင္ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ထားရန္ မက္လံုး နည္းဗ်ဴဟာတခုသာ ျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။
အစိုးရသည္ ဆီးဂိန္းအားကစားပြဲႏွင့္အတူ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၌အာဆီယံဥကၠဌ ျဖစ္လာေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးပိတ္ ဆို႔မွဳမရွိေတာ့သည့္ အေျခအေနေအာက္တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ တရုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတို႔အား စီးပြားေရးအရ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ သေဘာတူျပီးျဖစ္သည္။ တဖက္တြင္လည္းစစ္ေရးအရ သံုးႏိုင္ငံစလံုးႏွင့္ လက္တြဲရန္ သေဘာတူျပီး ျဖစ္သည္ဟု မီဒီယာမ်ားက ေဖၚျပေနပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လွဳိင္ႏွင့္ ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လည္းျဖစ္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးလည္းျဖစ္သည့္ယဥ္လပ္ ႏွင့္ ျပီးခဲ့ သည့္ရက္ပိုင္း၌ ႏွစ္ႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အဆင့္ျမင့္စစ္ေရးကိစၥမ်ား ေဆြးေႏြးခဲ့သည္ဟု ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ခဲ့ပါသည္။ ဤသို႔ ေသာနည္းလမ္းျဖင့္ တရုတ္ႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံကိုလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သြားေရာက္လည္ ပတ္ခဲ့ျပီး စစ္ေရးအရ ေဆြး ေႏြးခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။
ဤသည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္အေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားကိစၥ ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။ အထူးသ ျဖင့္တရုတ္နယ္စပ္၊ ထိုင္းနယ္စပ္ႏွင့္ အိႏၵိယနယ္စပ္ကို အေျခခံေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြ႔ဲအစည္းမ်ား မွစဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာေပသည္။
အစိုးရသည္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို အသိအမွတ္ျပဳမွဳ မရွိျခင္းမွာ ထင္ရွားေၾကာင္း ၂၀၀၈ အေျခခံဥပ ေဒကသက္ေသခံေနျပီးျဖစ္သည္။ ယခုလည္း ကာလတခုအခ်ိန္ေပးရန္ ရွိေနသည့္အတြက္ မယုတ္မလြန္သေဘာျဖင့္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ပါ့မယ္ဆိုသည့္ မက္လံုးသာေပးေနျခင္းျဖစ္ျပီး ေသခ်ာမွဳရွိမရွိကိုမူ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနပါ သည္။
တပ္မေတာ္ကလည္း ၄င္းတို႔၏မူသစ္ (၆)ခ်က္ကို အတင္းအလင္းထုတ္ေဖၚ ေျပာၾကားလာခဲ့ေခ်ျပီး။ လူသစ္စု ေဆာင္း ျပီးအင္အားတိုးခ်ဲ႕ျခင္း၊ အခြန္ေကာက္ျခင္း၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရ႐ိွဘဲ စခန္း အသစ္တည္ေဆာက္ၿပီးသြား လာ လွဳပ္ရွား ျခင္း ၊ အစိုးရ အဖြဲ႕၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ဝင္ေရာက္ စြတ္ဖက္ျခင္း၊ လူသတ္ျခင္း၊ အစိုးရမွ ဖြဲ႔စည္း
ထားသည့္ ျပည္သူ႔စစ္ တပ္ဖြဲ႔ကို ထိပါးျခင္း ျပဳလုပ္ပါက တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ျပတ္သားစြာ အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္ သြားမည္ဟု ဆိုလာ ပါ သည္။
ဤမူသည္ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားကို ညွင္းသတ္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖစ္ေပသည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ားကလည္း ညီညြတ္ မွဳ မရွိေပ။ KNU အတိုက္ခံရခ်ိန္တြင္ က်န္သည့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားက ထိုင္ၾကည့္ေနျခင္း။ ထို႔နည္းတူ KIAအတိုက္ခံ ရ ခ်ိန္တြင္။ အလားတူ ကိုးကန္႔။ UWSAအတိုက္ခံရခ်ိန္တြင္-- စသျဖင့္ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။ တပ္ေပါင္းစုအရာတြင္လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပင္။ ဤသို႔ေသာအားနည္း ခ်က္ ကို အစိုးရက သိရွိထားျပီးသားျဖစ္ပါသည္။
အစိုးရသည္ UWSA၊ KNU၊ RCSS ၊ NMSP-- စသည့္အဖြဲ႔မ်ားကို ခ်မ္းသာေပးမည္မထင္ပါ။ ေခ်မွုန္းဖို႔သာရွိပါမည္။ နည္းပရိယာယ္အရ သက္သာသလိုလို။ အလိုလိုက္ထားသလိုလို သာရွိျပီး အရင္းခံမွာ ေသြး ခြဲမွဳတရပ္သာျဖစ္ျပီး NLD အပါ၀င္ တစံုလံုးကိုေခ်မွဳန္းမည္မွာ ဧကန္မလြဲေပ။ သို႔မဟုတ္ နာမည္ခံဘ၀ျဖင့္ ရွိေနျခင္းကိုလိုလားပါက ထိုအ ဆင့္ျဖစ္လာေအာင္ ၾကံေဆာင္မည္ျဖစ္ေပသည္။
အစိုးရ၏ ညွင္းကြက္ထဲသို႔ မက်ေရာက္ေစရန္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းမွာ တိုင္းရင္းသားမ်ားစုစည္းညီ ညြတ္ၾက ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ UNFC အုပ္စု၊ WGEC အုပ္စု၊ UWSA အုပ္စု၊ ျပည္တြင္းတိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ား အားလံုး ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအေပၚ တသံတည္း ရွိၾကရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။
အစိုးရကမူ ၄င္းတို႔၌ တခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္၊ အစိုးရ၊ ၾကံ့ဖြံ႔ပါတီတို႔ တစည္းတလံုးတည္း ရွိေနပါသည္။ ေသြးကြဲ ေနပါသည္ဟု ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္စရာ စိတ္ဓါတ္စစ္ဆင္ေရးျဖင့္ ၀ါဒျဖန္႔မွဳသာ ရွိျပီး အမွန္မွာမူ စည္းလံုးေနၾကပါ သည္။ လက္ရွိျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရး၌လည္း အတိုင္းအတာတခုထိ ေအာင္ျမင္ေနသျဖင့္
ေလ်ွာ့တြက္၍မရေပ။
ဤသို႔ေၾကာင့္ အစိုးရသည္ ျပည္ေထာင္စု ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖၚေဆာင္ေရး ဗဟိုေကာ္မီတီကို ဖြဲ႔ျပီးအတိုက္အခံ အား လံုး ကို စုစည္းမွဳအျပည့္ျဖင့္ အေပၚစီးရေရးကို ႀကိဳးစားေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
UN ၊ NLD၊ ၈၈ အင္အားစု ၊ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားႏွင့္ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားကလည္း မိမိတို႔ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရး ရည္မွန္းအေပၚ ဥမကြဲသိုက္မပ်က္ဘဲ အားသြန္ခြန္စိုက္ တသံတည္း ထြက္ ၾကရန္ႏွင့္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းႏိုင္ပါမွ လိုလားေသာ ဒီမိုကေရစနစ္ႏွင့္ဖက္ဒရယ္ျပည္ ေထာင္စုႀကီး ေပၚထြန္းလာမည္ ျဖစ္ပါသတည္း။
အစိုးရအာေဘာ္အတိုင္း စီရင္သည္ကို လက္ခံႏိုင္ျပီး တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း မာနတင္းထားသည့္စိတ္ဓါတ္ မ်ုိး ကင္း ရွင္းႏိုင္ပါမွ ေတာ္ကာၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
ေ႐ႊဟသၤာသတင္းဌာန
(က) ေဒါက္တာ စိုင္းေမာင္ခမ္း ဒုတိယ သမၼတ ဥကၠဌ
(ခ) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး စိုး၀င္း ဒုတိယ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဥကၠဌကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ (ၾကည္း)
(ဂ) ဦးေအာင္မင္းျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး ဒုတိယဥကၠဌ
(ဃ) ဦးသိန္းေဇာ္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဒုတိယဥကၠဌ
(င) ဦးအုန္းျမင့္ျပည္ေထာင္စု၀င္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(စ) ဦးစိုးသိန္းျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဆ) ဦးေဇာ္မင္းျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဇ) ဦးသန္းေဌးျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(စ်) ဦးခင္ရီျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ည) ဦး၀င္းထြန္းျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဋ) ဦးခင္ေမာင္စိုးျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဌ) တိုင္းေဒသၾကီးသို႔မဟုတ္ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ား အဖြဲ႕၀င္
(-) တိုင္းမွဴးမ်ား၊--------------------------------------------------------------------------- အဖြဲ႔၀င္
(ဎ) ဗို္လ္ခ်ဳပ္ေဇာ္၀င္းဒုတိယ၀န္ၾကီး အဖြဲ႕၀င္
(ဏ) ဦးထြန္းထြန္းဦးဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္ အဖြဲ႕၀င္
တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီ သည္ျငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာ တူညီခ်က္ ရ ရွိေရးကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ေအာက္ပါတာ၀န္မ်ားကိုေဆာင္ရြက္ရမည္-
(က) ျပည္နယ္အဆင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးျခင္း
(၁) နွစ္ဦးနွစ္ဖက္ ပစ္ခတ္ တိုက္ခိုက္မွဳ ရပ္ဆိုင္းေရး။
(၂) နွစ္ဖက္ သေဘာ တူညီမွဳ ညိွနွုိင္း ရရွိထားသည့္ သတ္မွတ္ေနရာ မ်ားတြင္ ေနထိုင္ေရး၊
(၃) သတ္မွတ္ေနရာမွ အပ အျခားေဒသသို႔ လက္နက္ျဖင့္သြားလာျခင္းမျပဳေရး၊
(၄) ဆက္ဆံေရး စခန္းကိုနွစ္ဖက္ သေဘာတူေသာ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ေနရာ၌ လက္နက္ မပါထားရွိေရး၊
(၅) ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးေရး အဖြဲ႕နွင့္ေဆြးေႏြးရန္ အတြက္ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕တရား၀င္ ဖြဲ႕စည္းေပးရန္နွင့္ ေဆြးေႏြးမည့္ အခ်န္နွင့္ ေနရာတို႔ကို ညိွနွုိင္းေရး။
(ခ) ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးျခင္း
(၁) ျပည္ေထာင္စုအတြင္း အျမဲအတူ တစ္ကြ ပူးေပါင္း ေနထိုင္ေရး၊
(၂) ျပည္ေထာင္စု မျပိဳကြဲေရး၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုး ညီညြတ္ေရးမျပိဳကြဲေရးနွင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တ့ံခိုင္ျမဲေရးတို႕ကိုသေဘာတူေရး၊
(၃) စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ာကိုဥပေဒနွင့္အညီနွစ္ဖက္ပူးတြဲ၍ တရား၀င္ေဆာင္ ရြက္ေရး၊
(၄) မူးယစ္ေဆး၀ါးနွင့္စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာေဆး၀ါးမ်ားတိုက္ဖ်က္ေရးအားပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ေရး၊
(၅) ပါတီထူေထာင္၍ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ေရး၊
(၆) ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥေဒအားလက္ခံရန္နွင့္ျပင္ဆင္လိုသည့္ကိစၥမ်ားရွိကလႊတ္ေတာ္အတြင္း၌အမ်ား သာ အမ်ားသေဘာတူဆႏၵနွင့္အညီေဆာင္ရြက္ေရး၊
(၇) ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ဥပေဒေဘာင္အတြင္းသို႔အျပီးအပိုင္၀င္ျပီးဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနွင့္အညီ တန္းတူညီတူေနထိုင္၊သြားလာ၊လုပ္ကိုင္၊စားေသာက္ေရး၊
(၈) ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္အညီတစ္ခုုတည္းေသာလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕စည္း အျဖစ္အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကိုညိွနွုိင္းေဆာင္ရြက္ေရး။
ျပည္ေထာင္စုျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီ၏ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကိုျပည္ေထာင္စုျငိမ္းခ်မ္း ေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးဗဟိုေကာ္မတီသို႔အခ်ိန္နွင့္တစ္ေျပးညီတင္ျပရန္ျဖစ္သည္။ ဤသည္ျပည္တြင္း ျငိမ္းခ်မ္း ေရးအတြက္ အစိုးရသည္ မူခ်ျပီး တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္း (၁၃)ဖြဲ႔မ်ားအား အပစ္အ ခတ္ရပ္စဲ ေစခဲ့ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္လည္း အစိုးရအေပၚ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ျဖင့္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ ျပည္နယ္သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို လက္မွတ္ ေရးထိုးသည့္အျပင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ပါသေဘာ တူညီခ်က္မ်ားလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ပါသည္။
ဤကဲ့သို႔တဖြဲ႔ခ်င္းအလိုက္လက္မွတ္ေရးထိုးျပီးကာမွအစိုးရသည္ျပီးခဲ့သည့္ၾသဂုတ္လမွစျပီး၄င္းတို႔၏ေပၚလစီသစ္ျဖင့္ထပ္မံေျပာင္းလဲလာခဲ့ျပန္ပါသည္။ထိုေပၚလစီသစ္မွာျပည္ေထာင္စုအဆင့္၌ အခ်က္သံုးခ်က္ရွိပါ သည္။
(က) တျပည္လံုးအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထိုးျခင္းႏွင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္း။
(ခ) ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ မူေဘာင္ညွိႏွဳိင္းျခင္းႏွင့္
(ဂ) ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပျခင္းဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ဤေနရာတြင္ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာ ျပည္နယ္အ ဆင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထိုးထားျခင္း ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ေဘာတူညီ ခ်က္ မ်ားမွာ တရားမ၀င္ ျပီးေလာ။ လူႀကီးလူေကာင္းျဖင့္ သေဘာတူခဲ့သည့္ အေကာင္အထည္ေဖၚျခင္း မရွိသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္သေဘာ တူညီခ်က္မ်ားသည္ အခ်ီးႏွီးလား ဟူ၍ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
ပိုျပီးစဥ္းစားလာရသည္မွာ အစိုးရသည္ ဘာေၾကာင့္မပြင့္လင္းသနည္း။ ယခင္သေဘာတူညီခ်က္မ်ားသည္ အပစ္အ ခတ္ရပ္စဲေရး တခုထဲကိုသာ လိုခ်င္သည္ဟု ဆိုလာသည္မွာ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္း။
အစိုးရ၏ မပြင့္လင္း မွဳသည္လိမ္လည္ရာက်ေရာက္ေနပါသည္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္က ပထမအႀကိမ္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကိုလည္း ေနာက္ဆံုး တြင္အစိုးရသည္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (Border Guard Force) အသြင္ အတင္းလက္ခံေစျခင္းျဖင့္ အပစ္အ ခတ္ရပ္စဲ ေရးကိုဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ပါသည္။
အစိုးရဖ်က္ပစ္လိုက္သည့္အခ်ိန္တြင္ တိုင္းရင္းသားတပ္ဖြဲ႔မ်ားမွ တခ်ဳိ႔အစိပ္အပိုင္းသည္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ျဖင့္ ကြဲထြက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ကခ်င္၊ ကယား၊ ရွမ္း၊ ကိုးကန္႔၊ ကရင္ စသည့္ အဖြဲ႔အစည္း မ်ားမွ တပ္ဖြဲ႔တခ်ုိ႔(BGF) တပ္ဖြဲ႔အျဖစ္အသြင္ေျပာင္းသြားခဲ့ပါသည္။ ပေလာင္ဆိုလွ်င္ လံုး၀လက္နက္ခ် ခဲ့ရသည္အထိ လက္နက္သိမ္းျခင္းခံ လိုက္ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလိုခ်င္ေသာ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွ တက္လာေသာ အစိုးရ သစ္၏ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး နည္းဗ်ဴဟာသစ္တြင္လည္း ထပ္မံျပီးအပစ္အခတ္ရပ္စဲျပန္ပါသည္။ ဤ သည္ (၁၉၉၄)ခုႏွစ္က အားနည္းခဲ့ေသာ နည္းဗ်ဴဟာအား ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ထပ္မံေဖၚေဆာင္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ယူ ဆဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ- ေပၚလာေနခဲ့ပါျပီး။ ဒုတိယအႀကိမ္ အပစ္ရပ္ပြဲတြင္လည္း အစိုးရသည္ မပြင့္ လင္းခဲ့ျပန္ေၾကာင္း ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ုိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ (UNFC) အဖြဲ႔မွအရာရွိႀကီးမ်ား ကသံုးသပ္ေနပါသည္။
အစိုးရ၏မပြင့္လင္းမွဳသည္ တကယ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုျဖင့္ တိုင္းရင္း သားလက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားအား ေခ်မွဳန္းသည့္နည္းမ်ားထဲမွ အစိပ္စိပ္အမႊာမႊာ ကြဲသြားေစရန္နည္း သ႑ာန္ အဆင့္ဆင့္ ျဖင့္က်င့္ၾကံေနျခင္းသာ ျဖစ္ဖြယ္ရွိသည္ဟုျမင္လာေနၾကပါသည္။ ေနာက္ဆံုးရရွိခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ သေဘာ တူခ်က္မ်ားသည္ပင္ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ထားရန္ မက္လံုး နည္းဗ်ဴဟာတခုသာ ျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။
အစိုးရသည္ ဆီးဂိန္းအားကစားပြဲႏွင့္အတူ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၌အာဆီယံဥကၠဌ ျဖစ္လာေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးပိတ္ ဆို႔မွဳမရွိေတာ့သည့္ အေျခအေနေအာက္တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ တရုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတို႔အား စီးပြားေရးအရ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ သေဘာတူျပီးျဖစ္သည္။ တဖက္တြင္လည္းစစ္ေရးအရ သံုးႏိုင္ငံစလံုးႏွင့္ လက္တြဲရန္ သေဘာတူျပီး ျဖစ္သည္ဟု မီဒီယာမ်ားက ေဖၚျပေနပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လွဳိင္ႏွင့္ ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လည္းျဖစ္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးလည္းျဖစ္သည့္ယဥ္လပ္ ႏွင့္ ျပီးခဲ့ သည့္ရက္ပိုင္း၌ ႏွစ္ႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အဆင့္ျမင့္စစ္ေရးကိစၥမ်ား ေဆြးေႏြးခဲ့သည္ဟု ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ခဲ့ပါသည္။ ဤသို႔ ေသာနည္းလမ္းျဖင့္ တရုတ္ႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံကိုလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သြားေရာက္လည္ ပတ္ခဲ့ျပီး စစ္ေရးအရ ေဆြး ေႏြးခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။
ဤသည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္အေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားကိစၥ ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။ အထူးသ ျဖင့္တရုတ္နယ္စပ္၊ ထိုင္းနယ္စပ္ႏွင့္ အိႏၵိယနယ္စပ္ကို အေျခခံေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြ႔ဲအစည္းမ်ား မွစဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာေပသည္။
အစိုးရသည္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို အသိအမွတ္ျပဳမွဳ မရွိျခင္းမွာ ထင္ရွားေၾကာင္း ၂၀၀၈ အေျခခံဥပ ေဒကသက္ေသခံေနျပီးျဖစ္သည္။ ယခုလည္း ကာလတခုအခ်ိန္ေပးရန္ ရွိေနသည့္အတြက္ မယုတ္မလြန္သေဘာျဖင့္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ပါ့မယ္ဆိုသည့္ မက္လံုးသာေပးေနျခင္းျဖစ္ျပီး ေသခ်ာမွဳရွိမရွိကိုမူ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနပါ သည္။
တပ္မေတာ္ကလည္း ၄င္းတို႔၏မူသစ္ (၆)ခ်က္ကို အတင္းအလင္းထုတ္ေဖၚ ေျပာၾကားလာခဲ့ေခ်ျပီး။ လူသစ္စု ေဆာင္း ျပီးအင္အားတိုးခ်ဲ႕ျခင္း၊ အခြန္ေကာက္ျခင္း၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရ႐ိွဘဲ စခန္း အသစ္တည္ေဆာက္ၿပီးသြား လာ လွဳပ္ရွား ျခင္း ၊ အစိုးရ အဖြဲ႕၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ဝင္ေရာက္ စြတ္ဖက္ျခင္း၊ လူသတ္ျခင္း၊ အစိုးရမွ ဖြဲ႔စည္း
ထားသည့္ ျပည္သူ႔စစ္ တပ္ဖြဲ႔ကို ထိပါးျခင္း ျပဳလုပ္ပါက တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ျပတ္သားစြာ အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္ သြားမည္ဟု ဆိုလာ ပါ သည္။
ဤမူသည္ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားကို ညွင္းသတ္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖစ္ေပသည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ားကလည္း ညီညြတ္ မွဳ မရွိေပ။ KNU အတိုက္ခံရခ်ိန္တြင္ က်န္သည့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားက ထိုင္ၾကည့္ေနျခင္း။ ထို႔နည္းတူ KIAအတိုက္ခံ ရ ခ်ိန္တြင္။ အလားတူ ကိုးကန္႔။ UWSAအတိုက္ခံရခ်ိန္တြင္-- စသျဖင့္ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။ တပ္ေပါင္းစုအရာတြင္လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပင္။ ဤသို႔ေသာအားနည္း ခ်က္ ကို အစိုးရက သိရွိထားျပီးသားျဖစ္ပါသည္။
အစိုးရသည္ UWSA၊ KNU၊ RCSS ၊ NMSP-- စသည့္အဖြဲ႔မ်ားကို ခ်မ္းသာေပးမည္မထင္ပါ။ ေခ်မွုန္းဖို႔သာရွိပါမည္။ နည္းပရိယာယ္အရ သက္သာသလိုလို။ အလိုလိုက္ထားသလိုလို သာရွိျပီး အရင္းခံမွာ ေသြး ခြဲမွဳတရပ္သာျဖစ္ျပီး NLD အပါ၀င္ တစံုလံုးကိုေခ်မွဳန္းမည္မွာ ဧကန္မလြဲေပ။ သို႔မဟုတ္ နာမည္ခံဘ၀ျဖင့္ ရွိေနျခင္းကိုလိုလားပါက ထိုအ ဆင့္ျဖစ္လာေအာင္ ၾကံေဆာင္မည္ျဖစ္ေပသည္။
အစိုးရ၏ ညွင္းကြက္ထဲသို႔ မက်ေရာက္ေစရန္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းမွာ တိုင္းရင္းသားမ်ားစုစည္းညီ ညြတ္ၾက ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ UNFC အုပ္စု၊ WGEC အုပ္စု၊ UWSA အုပ္စု၊ ျပည္တြင္းတိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ား အားလံုး ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအေပၚ တသံတည္း ရွိၾကရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။
အစိုးရကမူ ၄င္းတို႔၌ တခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္၊ အစိုးရ၊ ၾကံ့ဖြံ႔ပါတီတို႔ တစည္းတလံုးတည္း ရွိေနပါသည္။ ေသြးကြဲ ေနပါသည္ဟု ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္စရာ စိတ္ဓါတ္စစ္ဆင္ေရးျဖင့္ ၀ါဒျဖန္႔မွဳသာ ရွိျပီး အမွန္မွာမူ စည္းလံုးေနၾကပါ သည္။ လက္ရွိျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရး၌လည္း အတိုင္းအတာတခုထိ ေအာင္ျမင္ေနသျဖင့္
ေလ်ွာ့တြက္၍မရေပ။
ဤသို႔ေၾကာင့္ အစိုးရသည္ ျပည္ေထာင္စု ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖၚေဆာင္ေရး ဗဟိုေကာ္မီတီကို ဖြဲ႔ျပီးအတိုက္အခံ အား လံုး ကို စုစည္းမွဳအျပည့္ျဖင့္ အေပၚစီးရေရးကို ႀကိဳးစားေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
UN ၊ NLD၊ ၈၈ အင္အားစု ၊ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားႏွင့္ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားကလည္း မိမိတို႔ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရး ရည္မွန္းအေပၚ ဥမကြဲသိုက္မပ်က္ဘဲ အားသြန္ခြန္စိုက္ တသံတည္း ထြက္ ၾကရန္ႏွင့္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းႏိုင္ပါမွ လိုလားေသာ ဒီမိုကေရစနစ္ႏွင့္ဖက္ဒရယ္ျပည္ ေထာင္စုႀကီး ေပၚထြန္းလာမည္ ျဖစ္ပါသတည္း။
အစိုးရအာေဘာ္အတိုင္း စီရင္သည္ကို လက္ခံႏိုင္ျပီး တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း မာနတင္းထားသည့္စိတ္ဓါတ္ မ်ုိး ကင္း ရွင္းႏိုင္ပါမွ ေတာ္ကာၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
ေ႐ႊဟသၤာသတင္းဌာန
No comments:
Post a Comment